Brändikäsikirja
Mikä on brändikäsikirja?
Brändikäsikirja luo yhtenäisen pohjan Rauman kaupungin markkinoinnille ja viestinnälle. Se kertoo, miltä Rauma näyttää ja kuulostaa sekä määrittelee visuaalisten toteutusten peruselementit ja niiden sovellusesimerkit.
Rauman värimaailma on luonnonläheinen ja pohjautuu kaupungin vaakunaan ja mereen. Kuvamaailma korostaa Rauman vahvuuksia: kotoisuutta, perinteitä, hyvää elämää ja toimivaa arkea, yritysten elinvoimaa sekä luonnon ja meren tunnelmaa.
Rauma-tunnukset ja kaupunkikuvitukset
Rauman tunnus koostuu tekstilogosta ja purjesymbolista, joita voidaan käyttää myös erikseen. Virallisissa yhteyksissä tunnuksen värit ovat keltainen ja sininen.
RGB- ja CMYK-tunnukset löytyvät kaupungin kuvapankista (rauma.kuvat.fi), josta löytyvät myös kesä- ja joulukaupunkikuvitukset.
Kaupunkikuvituksia voi käyttää niihin liittyvien ohjeistuksien mukaisesti. Ohjeistukset löytyvät tämän sivun oikeasta reunasta.
Kaupungin tunnuksen käyttöön liittyviä asioita voi tiedustella viestintäpalveluista viestintapalvelut@rauma.fi.
Vaakuna
Rauman vaakunaa käytetään vain erikseen määriteltävissä arvokkaissa yhteyksissä. Vaakunaan käyttölupakyselyihin vastaa strateginen viestintäasiantuntija Kristiina Lehtonen, puh. 040 722 2034, kristiina.lehtonen@rauma.fi.